Літературне читання
Тема. П’єса як драматичний
твір, написаний для вистави. Дійові особи. Діалогічний характер побудови п’єси.
НЕЛЯ ШЕЙКО-МЕДВЕДЄВА
(нар. 1947)
Талановита письменниця Неля
Шейко-Медведєва народилася на Львівщині, в місті Бориславі. "Згадуючи
дитинство, – відзначає вона, – я неодмінно згадую пісні свого
краю, казки земляків – бойків та лемків, оповідки моєї бабусі,
яка піввіку прожила на півдні України, в донецьких степах. Ці фантастичні
оповідки вона успадкувала від матері-полтавчанки разом а талантом сприймати
буденність як казку.
У мене не було жодної
іграшки, купленої в магазині. Я сама майструвала ляльки, придумувала їм казкові
біографії, змушувала їх жити, а вони вчили мене мріяти і фантазувати. Це був
мій особистий театрик, завдяки якому я спізнала ні з чим не зрівнянну втіху
творчості, була і могутньою чаклункою, і злою примарою, королівною і сиріткою,
янголом і бісиком. Була і буду щасливою бранкою незримого царства Фантазії,
створеного уславленими і невідомими геніями мого народу".
Після закінчення школи Неля
Шейко-Медведєва навчалася на філологічному факультеті Львівського університету
імені І. Франка, де згодом пра
цювала викладачем літератури. Кандидат
філологічних наук, член Національної спілки письменників України, драматург,
поетеса, театральний критик.
Нині проживає у Києві. Пише як
літературною мовою, так і отчою говіркою – для душі, для дітей, для земляків. Є
авторкою збірок п'єс-казок для дітей "Квітка щастя" і "Чари
осіннього лісу". Як і народні казки, твори Шейко-Медведєвої повчальні, в
них завжди добро перемагає зло, а правда торжествує над кривдою. Дійові особи
зазнають і лиха, і радості, виявляють свої чесноти і вади характеру.
Так, наївний Петрусь із драми-казки
"Квітка щастя" знайшов Цвіт Папороті та почувався щасливим. Але
квітка вимагала схиляння перед нею, вона заборонила хлопцеві ділитися своїм
багатством із друзями, лякаючи тим, що воно пропаде і для Петруся, коли він віддасть
комусь бодай найменшу частинку. Догоджаючи Цвіту Папороті, юнак зробив чимало
помилок, завдав багато лиха рідним і близьким. 1 тільки усвідомивши, що вірні
друзі дорожчі за найбільше багатство, Петрусь знову став доброю та чуйною
людиною.
Захопливі твори Нелі Шейко-Медведєвої
залюбки читають молодші та старші діти.
Домашнє завдання ст.89-93. Читати,
переказувати
Українська мова
Тема. Роль прислівників-антонімів у
мовленні
1. Гра
«"Зайве" слово»(усно)
Уголос, уважний, вранці, угору.
Чесно, охайно, сум, узимку.
— Розберіть за будовою слово чесно.
2. Спостереження за
мовним матеріалом
— Прочитайте прислів’я та приказки,
поясніть. Прислівники з протилежним значенням випишіть парами.
Улітку пісні співаєш, взимку сльози
проливаєш. Гарно щебече, та погано слухати. Не йдеш уперед — ідеш назад. Легко
про це говорити, та важко зробити. На рідній землі тепло вдень і вночі. Терпіти
важко, та пам’ятати легко.
— Серед прислівників є слова, протилежні
за значенням, — антоніми. Наприклад: унизу — угорі, рано — пізно, весело —
сумно.
2. Первинне закріплення
Гра «Добери
антонім»(Усно)
Вчора —
взимку —
зранку —
низько —
спереду —
3.Дом. завд. Вправа 332
Я і світі
Тема. Визначні місця мого краю
Екскурсія "Сім чудес Львова"!
Фізична культура
Дякую, гарний матеріал!
ВідповістиВидалити