Корисні підказки
Битися чи не битися?
Дитячі пісні "На землі живе добро"
Година спілкування "Хочу, можна, не можна,потрібно"
Виховна година " Герої не вмирають" скачати тут
Класна година “Співчуття врятує світ”
Запропонована класна година допоможе вчителям розвивати у дітей навички толерантності.
Автор: Сташевська Наталія Василівна
Навчальний заклад: Зеленодольська загальноосвітня школа I-IIIст. №2
Тема: Класна година “Співчуття врятує світ”
Спрямування: 2-3 клас
Мета: довести необхідність толерантності, формувати ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей; формувати вміння знаходити порозуміння, вирішувати суперечності (з допомогою прохання, переконання, бесіди), здатність міркувати, робити свідомий вибір і приймати рішення; стимулювати бажання змінюватися і змінювати світ навколо.
Обладнання і матеріали: демонстраційні картки Конфлікт, Суперечка, Непорозуміння, Взаємопорозуміння, Співчуття, Милосердя, Толерантність, 3 квітки, 3 листочки з лексичними визначенням, паперові травинки для кожної дитини, скотч, «Правила спільної роботи в малюнках».
Навчальний заклад: Зеленодольська загальноосвітня школа I-IIIст. №2
Тема: Класна година “Співчуття врятує світ”
Спрямування: 2-3 клас
Мета: довести необхідність толерантності, формувати ціннісне ставлення до власного життя, до інших людей; формувати вміння знаходити порозуміння, вирішувати суперечності (з допомогою прохання, переконання, бесіди), здатність міркувати, робити свідомий вибір і приймати рішення; стимулювати бажання змінюватися і змінювати світ навколо.
Обладнання і матеріали: демонстраційні картки Конфлікт, Суперечка, Непорозуміння, Взаємопорозуміння, Співчуття, Милосердя, Толерантність, 3 квітки, 3 листочки з лексичними визначенням, паперові травинки для кожної дитини, скотч, «Правила спільної роботи в малюнках».
Орієнтований план класної години
Ми заходимо в школу раненько,
Лиш встає світанкова зоря.
І беремось до книжки хутенько,
Щоб відкрити річки і моря,
Зрозуміти природу й людину,
Пізнавати наш світ спішимо.
Крок за кроком вчимося невпинно.
Ми до знань, ми до знань летимо.
Лиш встає світанкова зоря.
І беремось до книжки хутенько,
Щоб відкрити річки і моря,
Зрозуміти природу й людину,
Пізнавати наш світ спішимо.
Крок за кроком вчимося невпинно.
Ми до знань, ми до знань летимо.
- Повторення «Правил спільної роботи в малюнках».
Привітання «В колі друзів». «Я поважаю себе за те, що…»
- Повідомлення теми класної години.
Сьогодні ми продовжимо вивчати психологію. Ця наука вчить нас розуміти себе, інших людей. Знаменитий психолог Дейл Карнегі писав: «Особисто я люблю суницю з вершками, але риба чомусь надає перевагу черв`якам. Ось чому, коли я йду на риболовлю. Я думаю про те, що любить риба». То ж і ми попробуємо сьогодні вчитися думати.
«Павутинка думок»
– Яка інформація чекає?
Конфлікт
– Навіщо знати про це?
Суперечка
– Коли виникає суперечка?
Непорозуміння
– Як уникнути?
Взаємопорозуміння
– Ми живемо серед людей. Ми різні, але це не протилежність, а унікальність. Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Спілкування, дружба неможливі без взаємної терпимості. Я дарую вам букет із трьох прекрасних квіток. Називаються ці квіти:
Співчуття, Милосердя, Толерантність.
(лексичні значення слів записані на листочках – прикріпити до квіток)
- Співчуття – вміння розуміти почуття і думки других людей.
- Милосердя – прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу.
- Толерантність – ( франц.) – ставлення, під час якого людина визнає, що інші можуть думати чи діяти інакше, ніж вона сама.
- (англ.) – готовність бути терплячим.
- (араб.) – прощення, терпіння, чуйне ставлення до інших).
- Зворотний зв`язок. Визначення «Толерантна людина»
Запишіть на травинках ваше розуміння цього виразу. Прикрасимо вашими травинками наш квітничок.
- Вправа на розвиток толерантності «Оплески». Перебудова в «Коло друзів».
Хто з вас вміє танцювати, співати, малювати, спритно стрибати? Станьте в коло! Поаплодуємо їм!
- Інформаційне повідомлення вчителя.
Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. (Стаття 34 Конституції України)
- Притча.
Жив собі хлопець із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати у паркан щоразу, коли хлопець втратить терпець і посвариться з кимось. Першого дня хлопець забив 37 цвяхів. Згодом він навчився себе опановувати, і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися стримувати свої емоції, ніж забивати цвяхи.
Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько наказав синові витягти з паркана по цвяху у ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.
Минали дні, і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до огорожі та сказав: « Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки дірок залишилося… Огорожа вже ніколи не буде такою, як колись…»
Коли ви з кимось сваритеся і кажете йому щось неприємне, ви залишаєте в іншій людині такі рани, як ці діри. І рани зостаються, попри те, скільки разів потім ви просите вибачення. Словесні рани заподіюють такий самий біль, як фізичні. Діти, не забиваймо цвяхів ворожості, нерозуміння і жорстокості в душі людей. Будьмо толерантними, а, отже, розуміймо одне одного.
- Зворотний зв`язок.
Вправа «Зустріч»
Учні стають у дна кола: зовнішнє і внутрішнє, обличчям один до одного і, використовуючи невербальні засоби спілкування, по черзі вітаються з кожним учасником протилежного кола так, начебто вони зустріли: друга; приятеля; учня із свого класу; учня; сусіда; ворога; хлопчика або дівчинку, який (яка) подобається; вчителя; незнайомця; батьків свого однокласника, маленьку дитину тощо. Вчитель періодично змінює завдання. Після завершення вправи проводиться обговорення на тему:
– Які відчуття, емоції були в тебе, коли доводилося вітатися з однолітком, старшою за тебе людиною, молодшим, незнайомцем? Як змінювалися твої жести, рухи, емоційний стан? Які, можливо, були труднощі?
Учні стають у дна кола: зовнішнє і внутрішнє, обличчям один до одного і, використовуючи невербальні засоби спілкування, по черзі вітаються з кожним учасником протилежного кола так, начебто вони зустріли: друга; приятеля; учня із свого класу; учня; сусіда; ворога; хлопчика або дівчинку, який (яка) подобається; вчителя; незнайомця; батьків свого однокласника, маленьку дитину тощо. Вчитель періодично змінює завдання. Після завершення вправи проводиться обговорення на тему:
– Які відчуття, емоції були в тебе, коли доводилося вітатися з однолітком, старшою за тебе людиною, молодшим, незнайомцем? Як змінювалися твої жести, рухи, емоційний стан? Які, можливо, були труднощі?
- Розучування «Мирилки».
Подивися просто в очі;
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.
Я сваритися не хочу.
Я образить не хотів,
Ненароком зачепив.
Просто в очі подивись
І зі мною подружись.
- Прощання.
Діти стають в одне коло, беруться за руки і бажають один одному:«Будьмо здорові!». Привітати оплесками.
Діти, я дякую вам за роботу!
Немає коментарів:
Дописати коментар