Що таке креативність та навіщо вона потрібна? Часто можна почути, що не всім же мислити творчо, не всі діти мають творчі здібності. І взагалі, не всі народжуються письменниками – у когось уява не надто розвинена. А от і неправда! Багато хто у дитинстві вигадував різні історії та грався речами, призначеними зовсім не для ігор, наприклад, столовими приборами. Кожна дитина мислить креативно: вміє знаходити незвичайне застосування звичайним речам, фантазує. Треба підтримати й розвинути творчі здібності учнів. До речі, креативність потрібна не тільки письменникам, а й програмістам, інженерам, дизайнерам.
Коли ми хочемо бути сильними, бадьорими та витривалими, починаємо займатися фізичними вправами. Для мозку теж є спеціальні вправи, що розвиватимуть креативне мислення – нейробіка.
Нейробіка – це система вправ для утворення нових зв’язків між нейронами, « кнопка вмикання мозку». Сутність методики полягає в організації роботи усіх п’яти чуттів людини. Згідно з принципами нейробіки, кожного дня потрібно отримувати нові враження, які активізуватимуть хоча б один з органів чуття. Завдяки цьому утворюватимуться нові нейронні зв’язки, що допоможе нетипово та креативно мислити.
Вправа «Комбінування»
Разом з учнями пограйте, перевтілившись у Юлія Цезаря. Тобто запропонуйте школярам задіяти декілька чуттів одночасно: слухати музику, відчувати аромат квітів, роздивлятися картину, а ще й встигати щось крутити у руках. Важливо, щоб усі дії були усвідомленими та контрольованими. Спочатку буде важко, бо мозок намагатиметься виокремити якусь одну дію чи чуття. Але згодом у дітей почне виходити краще, тренуватися їм стане легше, бо у мозку утворяться нові нейронні зв’язки.
Комбінувати можна не лише дії, а й предмети. Разом з учнями візьміть якийсь предмет, наприклад, книгу. Діти мають подумати, як можна змінити чи вдосконалити цей предмет. Запропонуйте «приєднати» до книги інші речі. Що буде, якщо до книги «приєднати» дзеркало? А якщо плеєр?
Нехай учні вигадають 20 способів використання стільця. Звичні варіанти брати не можна! Відповіді, що на стільці можна сидіти і стояти не зараховуємо. Оригінальніше – застосовувати його як спортивне приладдя.
Комбінувати можна й слова. Учні можуть позмагатися, хто вигадає більше найнезвичніших словосполучень, наприклад, «прохолодна спека», «сумна радість».
Вправа «Кажан»
Цю вправу ми радимо не тільки для учнів, а й для вчителів. Її цікаво і легко виконувати. Коли на вулиці стане темно, вимкніть усі джерела освітлення в оселі, заплющте очі й починайте мандрівку в темряві. Також можна спробувати приймати душ, одягатися, складати книжки на полицю чи розрізняти номінали монет лише на дотик (за допомогою пальців). Органи чуттів активізуються, коли ви нічого не бачите. Така методика штучної сліпоти допомагає розвинути увагу та концентрацію.
Вправа «Німе кіно»
Запишіть на диктофон або знайдіть в інтернеті колокольний дзвін, гуркіт автомагістралі, стукіт у двері, ревіння двигуна, дзюрчання струмка та інші звуки. Учні мають із заплющеними очима прослухати запис та вгадати, що це за звук. Добре, якщо вони намалюють в уяві місце, де можуть його почути. Або зробіть навпаки: подивіться разом із дітьми давно відомий фільм чи мультфільм без звуку та спробуйте згадати діалоги і монологи. Ця вправа стимулює сенсорні відділи мозку.
Перемагайте повсякденність
Щодня ми виконуємо одні й ті самі дії. Спробуйте змінити цю схему та запропонуйте учням вчинити так само. Зробіть щось нове, наприклад, підіть на работу новим маршрутом або спробуйте їсти лівою рукою (чи правою, якщо ви шульга).
Коли ми робимо щось незвичне або опановуємо нові навички, у мозку утворюються нові нейронні зв’язки. Чим їх більше, тим креативніше мислення.
Експрес-натхнення
Перевага таких експрес-вправ у тому, що їх можна виконувати де й коли завгодно. Креативне мислення потрібне не тільки учням. Учителям теж необхідні натхнення та творче мислення. Ці вправи не потребують багато часу та спеціальних умов.
Візьміть аркуш паперу та рівномірно заповніть його звичайними символами на ваш розсуд. Наприклад, хрестиками. А потім почніть хрестики з’єднувати. Малюйте все, що заманеться! Але замальовки не повинні повторюватися. На перший погляд вправа може видатися дуже легкою, але вона розвиває фантазію та гнучкість розуму – можна малювати як прості речі, так і цілий сюжет. Щоденне виконання цієї вправи покаже, що не вона є не такою вже й простою, бо найлегші образи вже мальовано. Мозок почне шукати все креативніші рішення.
Заплющте очі. Подумайте про один із предметів, який знаходиться в кімнаті. Не розплющуйте очі, назвіть якомога більше ознак цього предмета. Розплющте очі та запишіть усе, що запам’ятали, не дивлячись на предмет.
Оберіть вірш, який вам подобається. Застосуйте останній рядок цього вірша як перший рядок власного.
За допомогою 400 слів опишіть ідеальне місце, де ви б хотіли жити.
Напишіть оповідання, яке б починалося словами: «Одного разу в мене була можливість...»
Подорож у часі. Напишіть лист собі ж у минуле або у майбутнє.
Напишіть оповідання про порожній стакан.
Напишіть оповідання про синій предмет.
Ці невеличкі вправи не тільки допожуть вам розвинути креативне мислення, а й покращать настрій. Зробіть свій день яскравим та бадьорим!
Коли ми хочемо бути сильними, бадьорими та витривалими, починаємо займатися фізичними вправами. Для мозку теж є спеціальні вправи, що розвиватимуть креативне мислення – нейробіка.
Нейробіка – це система вправ для утворення нових зв’язків між нейронами, « кнопка вмикання мозку». Сутність методики полягає в організації роботи усіх п’яти чуттів людини. Згідно з принципами нейробіки, кожного дня потрібно отримувати нові враження, які активізуватимуть хоча б один з органів чуття. Завдяки цьому утворюватимуться нові нейронні зв’язки, що допоможе нетипово та креативно мислити.
Вправа «Комбінування»
Разом з учнями пограйте, перевтілившись у Юлія Цезаря. Тобто запропонуйте школярам задіяти декілька чуттів одночасно: слухати музику, відчувати аромат квітів, роздивлятися картину, а ще й встигати щось крутити у руках. Важливо, щоб усі дії були усвідомленими та контрольованими. Спочатку буде важко, бо мозок намагатиметься виокремити якусь одну дію чи чуття. Але згодом у дітей почне виходити краще, тренуватися їм стане легше, бо у мозку утворяться нові нейронні зв’язки.
Комбінувати можна не лише дії, а й предмети. Разом з учнями візьміть якийсь предмет, наприклад, книгу. Діти мають подумати, як можна змінити чи вдосконалити цей предмет. Запропонуйте «приєднати» до книги інші речі. Що буде, якщо до книги «приєднати» дзеркало? А якщо плеєр?
Нехай учні вигадають 20 способів використання стільця. Звичні варіанти брати не можна! Відповіді, що на стільці можна сидіти і стояти не зараховуємо. Оригінальніше – застосовувати його як спортивне приладдя.
Комбінувати можна й слова. Учні можуть позмагатися, хто вигадає більше найнезвичніших словосполучень, наприклад, «прохолодна спека», «сумна радість».
Вправа «Кажан»
Цю вправу ми радимо не тільки для учнів, а й для вчителів. Її цікаво і легко виконувати. Коли на вулиці стане темно, вимкніть усі джерела освітлення в оселі, заплющте очі й починайте мандрівку в темряві. Також можна спробувати приймати душ, одягатися, складати книжки на полицю чи розрізняти номінали монет лише на дотик (за допомогою пальців). Органи чуттів активізуються, коли ви нічого не бачите. Така методика штучної сліпоти допомагає розвинути увагу та концентрацію.
Вправа «Німе кіно»
Запишіть на диктофон або знайдіть в інтернеті колокольний дзвін, гуркіт автомагістралі, стукіт у двері, ревіння двигуна, дзюрчання струмка та інші звуки. Учні мають із заплющеними очима прослухати запис та вгадати, що це за звук. Добре, якщо вони намалюють в уяві місце, де можуть його почути. Або зробіть навпаки: подивіться разом із дітьми давно відомий фільм чи мультфільм без звуку та спробуйте згадати діалоги і монологи. Ця вправа стимулює сенсорні відділи мозку.
Перемагайте повсякденність
Щодня ми виконуємо одні й ті самі дії. Спробуйте змінити цю схему та запропонуйте учням вчинити так само. Зробіть щось нове, наприклад, підіть на работу новим маршрутом або спробуйте їсти лівою рукою (чи правою, якщо ви шульга).
Коли ми робимо щось незвичне або опановуємо нові навички, у мозку утворюються нові нейронні зв’язки. Чим їх більше, тим креативніше мислення.
Експрес-натхнення
Перевага таких експрес-вправ у тому, що їх можна виконувати де й коли завгодно. Креативне мислення потрібне не тільки учням. Учителям теж необхідні натхнення та творче мислення. Ці вправи не потребують багато часу та спеціальних умов.
Візьміть аркуш паперу та рівномірно заповніть його звичайними символами на ваш розсуд. Наприклад, хрестиками. А потім почніть хрестики з’єднувати. Малюйте все, що заманеться! Але замальовки не повинні повторюватися. На перший погляд вправа може видатися дуже легкою, але вона розвиває фантазію та гнучкість розуму – можна малювати як прості речі, так і цілий сюжет. Щоденне виконання цієї вправи покаже, що не вона є не такою вже й простою, бо найлегші образи вже мальовано. Мозок почне шукати все креативніші рішення.
Заплющте очі. Подумайте про один із предметів, який знаходиться в кімнаті. Не розплющуйте очі, назвіть якомога більше ознак цього предмета. Розплющте очі та запишіть усе, що запам’ятали, не дивлячись на предмет.
Оберіть вірш, який вам подобається. Застосуйте останній рядок цього вірша як перший рядок власного.
За допомогою 400 слів опишіть ідеальне місце, де ви б хотіли жити.
Напишіть оповідання, яке б починалося словами: «Одного разу в мене була можливість...»
Подорож у часі. Напишіть лист собі ж у минуле або у майбутнє.
Напишіть оповідання про порожній стакан.
Напишіть оповідання про синій предмет.
Ці невеличкі вправи не тільки допожуть вам розвинути креативне мислення, а й покращать настрій. Зробіть свій день яскравим та бадьорим!
Немає коментарів:
Дописати коментар