вівторок, 14 квітня 2020 р.

Вівторок (14.04)

1.Математика

Тема. Письмове множення трицифрових чисел на двоцифрові.
Задачі на знаходження числа за двома різницями    
2. Письмово з поясненням №820
3.Задача 821

Маса 1 ящика
Кількість ящиків
Загальна маса
Печиво

30
однакова
Цукерки
12 кг
25
Бесіда.
— Чи можемо ми відразу дізнатися про масу 1 ящика з печивом? (Ні, бо ми не знаємо масу усіх ящиків з печивом.) А що сказано про масу усіх ящиків з печивом? (Вона така сама, як і маса всіх ящиків з цукерками.) Чи можемо ми дізнатися масу всіх ящиків з цукерками? (Так, бо нам відома маса 1 ящика з цукерками і кількість таких ящиків.) То про що дізнаємося в першій дії? (Яка загальна маса цукерок, а отже, і печива.) А що можна знайти у другій дії? (Масу 1 ящика печива.
1) 25*12=300(кг) – маса цукерок;
2)300:30=10(кг)
Задачу учні записують в зошитах самостійно. Вчитель звертає увагу на оформлення записів і пояснення. (Відповідь: 10 кг.)
4) Задача № 818.
1) 78 ∙ 10 = 780 (г)
2) 780 : 4 = 195 (г)
(Відповідь: 195 г.)
5) Домашнє завдання.
№№ 825, 826.
 2. Українська мова.
 Тема. Правопис найуживаніших прислівників
1) Прослухайте пояснення.

2) Усно опрацювати вправу 346

3)Домашнє завдання
 Скласти 4 речення з прислівниками.
3. Літературне читання

Виконати у зошитах з читання.
Прочитай текст

                                        Світлячок

Щовечора світлячок своїм ліхтариком освітлював стежину, якою ходили мешканці лісу.
Метелики, джмелі, павуки – усі раділи з появи світлячка з ліхтариком. А йому теж було
приємно робити добро, дарувати комахам радість.
На тій стежині, котру осявав світлячок, лежав гострий камінь. А з віконечка своєї
хатинки, що стояла під пеньком, неподалік від каменя, не зводячи очиць зі світлячко- вого
ліхтарика, дивився маленький пустун –скакунець.
– От коли б той ліхтарик погас. Сміху було б! Дядько Джміль, повертаючись додому,
зачепився б за гостробокий камінь та й мішок свій із дарунками загубив би. Мені б усе
дісталось! А що, коли той ліхтарик погасити?
Він знайшов шматок гуми і змайстрував рогатку. Відчинивши віконце,
скакунець стрельнув прямісінько у ліхтарик світлячка, і той згас.
– Як же мені тепер бути? – засумував світлячок. – Незабаром до своїх осель
повертатимуться лісові мешканці. Чи ж втраплять вони обійти той камінь?
А стрибунець причаївся біля віконця й спостерігає, що з того буде. Навкруги зробилось
темно.
– Ой! – раптом чує світлячок чийсь голос.
– Правіше ідіть! – крикнув світлячок.
– Чому ліхтарик не горить? У такій пітьмі додому не доберуся…
Все те чує й стрибунець.
Світлячок вийшов на стежину і почав усіх попереджати про небезпеку.
– Світлячку, мене чекає мій малий скакунець. Він дуже боязкий, – сказала мати стрибунця. –
То я навпрошки пройду. Швидше буде.
– Мамо! Я тобі назустріч вийшов, – гукнув скакунець, потерпаючи зі страху.
– Який же ти у мене розумник ростеш, – похвалила мати. – Пошукаймо мої окуляри. Вони
десь біля гостробокого. Не інакше, якийсь бешкетник ліхтарика розбив... Того, хто робить
зло іншому, ніхто не любить. Для того й сонечко не так яскраво світить.
– Мамо! – хотів щось сказати стрибунець, та передумав.
А мати продовжувала:
– Щоб тому, хто нашого ліхтарика розбив, на день народження подарунків не дарували.
– Мамочко! – вигукнув стрибунець . – Тримай мене. Мене злющий камінь за штанці вхопив!
Стрибунцеві здалося, що капосний камінь ворухнувся й ніби почав з нього глузувати.
– Мамочко! Він кепкує з мене!
– Кепкують з недобрих та злих. Ти ж у мене хороший... Чи не так?
Стрибунець не відповів. Він низенько опустив голову, закліпав очима, дістав з кишені
рогатку й простяг її матері:
– Це я розбив нашого ліхтарика. Пробач мені, матусю.
– А хіба може бути щасливий той, хто чинить зло? - запитала мати.
Наступної ночі на пеньку знову стояв усміхнений світлячок і високо тримав крихітного

ліхтарика. Він освітлював стежину, а скакунець чатував біля світлячка, щоб ліхтарик більше
ніколи не згасав. За В. Мельником (380 слів)
Прочитано __________слів за 3 хвилини
Виконай завдання.
1. Скакунець жив у хатинці, що стояла
А біля рівчака
Б під пеньком, неподалік від каменя
В біля папороті
2. Скакунець хотів погасити ліхтарик, щоб
А забрати усі дарунки
Б випробувати рогатку
В посміятися з комах
3. Лісові мешканці раділи світлячку, бо він
А мав ліхтарик і освітлював ним стежину
Б роз’яснював дорогу
В зустрічав усіх на стежині
4. Після добрих маминих слів скакунець відчув
А сором
Б вдячність
В розгубленість
5. Установи послідовність подій у тексті
___ Скакунець розбив ліхтарик.
___ Скакунець усвідомлює свою помилку.
___ Світлячок попереджає всіх про небезпеку.
___ Розмова скакунця з мамою.
6. Установи відповідність між героями тексту та їхньою характеристикою
Герої тексту                   Характеристика героїв
А скакунець                   1. бездумність
Б світлячок                     2 доброзичливість
В мама стрибунця          3 мудрість



Немає коментарів:

Дописати коментар