Монографічне вивчення творчості Максима Рильського.
М.
Рильський «Мова», «Не кидайсь хлібом…»
1. Перевірка домашнього завдання (усно)
Поєднайте логічні пари з вірша „Дощ” М. Рильського.
будинки
|
закурені
|
груди
|
гарячі
|
земле
|
мати
|
села
|
білі
|
повів
|
буйний
|
передмістя
|
зголоднілі
|
гість
|
золотий
|
будинки
|
білі
|
груди
|
буйний
|
земле
|
зголоднілі
|
села
|
золотий
|
повів
|
мати
|
передмістя
|
закурені
|
гість
|
гарячі
|
2. Біографія ( прочитати)(
—Хоч народився Максим Рильський у Києві, він з теплом й ніжністю все життя згадував село Романівку на Київщині, де промайнуло його дитинство. Народився він у сім'ї відомого етнографа, а хрещеним батьком став відомий композитор Микола Лисенко. (Дмитро)
-Перші ази читання й письма давав хлопчикові батько. Він учив його і українських книжок. А ще любив читати трьом синам вголос Шевченка, Пушкіна.
Після довгих "сімейних нарад" хлопчик вступає у третій клас гімназії у Києві і живе в родині Лисенків. Повз вікно Лесі Українки Максим щоранку поспішав на заняття. Максимові виповнилось лише 15 років, коли в Києві вийшла перша збірка його поезій «На білих островах» (Софія).
Після закінчення гімназії Рильський поступив у Київський університет. У творчості поета знайшлося місце для дітей. Він понад 10 років працював у школі. Спочатку на селі, потім у залізничній школі Києва, викладав українську мову та літературу в Київському університеті. Діти дуже любили його. (Анастасія)
В 1951 році сім’я Рильських перебирається в будинок на узліссі Голосіївського гаю. Тут поет знайшов необхідний для себе куточок природи, садок, де він так охоче трудився, і затишок для поетичної роботи. Максим Тадейович провів у Голосієві свої останні тринадцять років життя і відійшов у вічність у 1964 році. (Бурда Анастасія.)
3. Опрацювання вірша «Не кидайсь хлібом...».
— Хліб — основа нашого життя. Без хліба не може жити людина. На Україні хліб супроводжує людину скрізь. Народиться дитина — поряд із нею кладуть хліб, щоб голоду не знала, весілля справляють — печуть весільний хліб-коровай. Проводжають людину в останню дорогу теж із хлібом.
М. Рильський написав вірш «Не кидайсь хлібом...», в якому ще раз нагадує нам про святий обов’язок — берегти хліб.
Читання вірша «Не кидайсь хлібом...»
Аналіз твору.
— Поміркуйте разом над значенням висловів: «...в суворості ласкавій»; «...бо красен труд, хоч рясен піт».
— Яку думку передано в останній строфі вірша?
— Чи поділяєте ви думку поета, що хліб святий, що ним не можна гратись?
— Чи можна вважати, що у вірші йдеться не лише про хліб, а й про ставлення до людської праці взагалі?
Виразне читання вірша учнями.
4.Робота над віршем «Мова»
1) Читання вірша учнями.
— Поміркуйте, чому в останньому рядку слово людина написане з великої букви.
2) Складіть розповідь за картиною.
5. Підсумок уроку
-Назвіть твори, які написав Максим Рильський.)
М. Рильський написав вірш «Не кидайсь хлібом...», в якому ще раз нагадує нам про святий обов’язок — берегти хліб.
Читання вірша «Не кидайсь хлібом...»
Аналіз твору.
— Поміркуйте разом над значенням висловів: «...в суворості ласкавій»; «...бо красен труд, хоч рясен піт».
— Яку думку передано в останній строфі вірша?
— Чи поділяєте ви думку поета, що хліб святий, що ним не можна гратись?
— Чи можна вважати, що у вірші йдеться не лише про хліб, а й про ставлення до людської праці взагалі?
Виразне читання вірша учнями.
4.Робота над віршем «Мова»
1) Читання вірша учнями.
— Поміркуйте, чому в останньому рядку слово людина написане з великої букви.
2) Складіть розповідь за картиною.
5. Підсумок уроку
-Назвіть твори, які написав Максим Рильський.)
-Про що пише письменник у своїх віршах?
— Які із прочитаних творів М. Рильського веселі, а які — повчальні? Чого вони вас навчають?
6.Домашнє завдання.
Виразно читати вірші «Не кидайсь хлібом...» та «Мова».
— Які із прочитаних творів М. Рильського веселі, а які — повчальні? Чого вони вас навчають?
6.Домашнє завдання.
Виразно читати вірші «Не кидайсь хлібом...» та «Мова».
Немає коментарів:
Дописати коментар