Тема. Множення багатоцифрових чисел на круглі та розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення трицифрових чисел на одноцифрові та двоцифрові числа
1. Усні обчислення.
а) Скласти і розв’язати вирази.

б) Туристи пройшли 20 км, рухаючись увесь час з однаковою швидкістю. До обіду вони йшли 3 год, а після обіду — 2 год. З якою швидкістю йшли туристи?
2. Письмово
Варіант 1 (Дівчата)
1) Склади вираз і знайди його значення.
Різницю чисел 234567 і 890 зменш на третину першого числа.
2) Розв’яжи рівняння.
а : 5000 = 35
Варіант 2 (Хлопці)
1) Склади вираз і знайди його значення.
Частку чисел 28784 і 7 збільш на добуток чисел 87 і 500.
2) Розв’яжи рівняння.
х : 3000 = 18
3. Робота над задачами на пропорційне ділення,
а) Задача № 721.
Під час повторення змісту задачі вчитель вносить числові дані у заздалегідь накреслену таблицю.
Учні коментовано розв'язують задачу діями з поясненням.
(Розв'язання:
1) 4 + 3 = 7 (год) — витратив лижник на весь шлях;
2) 56 : 7=8 (км/год) — швидкість лижника:
3) 8 ∙ 3 = 24 (км) — пройшов лижник після зупинки.)
б) Задача № 722.
На дошці заготовлена таблиця. Учитель повторює з дітьми зміст задачі. Одночасно один учень вносить у таблицю числові дані.

Порівнявши цю таблицю з попередньою, вчитель підводить учнів до висновку, що структура обох задач однакова. Відмінність між ними полягає в тому, що в другій задачі запитується про два числа: кількість грошей, яку заробив і перший, і другий столяри окремо, тому ця задача має на одну дію більше.
(Розв'язання:
1) 4 + 5 = 9 (дн.) — кількість робочих днів разом;
2) 1800 : 9 = 200 (грн) — поденна оплата;
3) 200 ∙ 4 = 800 (грн) — заробив перший столяр;
4) 200 ∙ 5 = 1000 (грн) — заробив другий столяр.)
4.Домашнє завдання.
№№ 724, 725, 726.
Немає коментарів:
Дописати коментар