субота, 21 липня 2018 р.

Мова 3 клас


1. Контрольна робота   складається з тексту і 8 завдань. Щоб виконати завдання, спочатку уважно прочитай текст.
2. Завдання 1–5 мають три варіанти відповіді, серед яких потрібно вибрати одну правильну і обвести букву, яка стоїть біля цієї відповіді. Наприклад: Як називається перший місяць весни? А березень Б квітень В травень
3. Відповіді на завдання 6, 7 і 8 запиши на поданих під ними рядках. Якщо в цих завданнях потрібно з’єднати відповідні частини висловлювання або слово і його тлума- чення, то це слід зробити за допомогою стрілочок. Наприклад: З’єднай стрілочкою вислів і його тлумачення. Мати довгий язик – • • обманювати. Ловити ґави – • • любити поговорити. Водити за носа – • • марно витрачати час. Якщо в завданні потрібно позначити послідовність подій чи відновити порядок пунктів плану, впиши в порожні клітинки відповідні цифри. Наприклад: 3 Вечір. 1 Ранок. 2 День. 4 Ніч. Виконуючи завдання 8, пам’ятай, що під час його оцінювання буде враховано використання образних слів і висловлення власної думки.
 4. Якщо ти вважаєш, що неправильно виконав (виконала) завдання, – акуратно закресли свій запис і познач або запиши правильну, на твою думку, відповідь.
5. Після виконання роботи перевір її. Бажаємо тобі успіху!
ВАРІАНТ 1  Прочитай уважно текст.
                                                   КВІТИ З ПЕТРИКІВКИ
-         Тату, - попросила Катруся, - розкажи про щось чарівне. Але про таке, що ти його бачив сам.
-         Гаразд, - мовив тато. - Чарівне мені справді трапля­лося.
І він розповів ось про що.
-         Одного разу я їхав степом за Дніпром. А був то зимо­вий день, степ лежав порожній і безсніжний, у ньому ста­вало сумно й холодно. І раптом я в’їхав у село, повнісінь­ке квітів! Саме так: квіти цвіли серед зими точнісінько як улітку.
-         Знаю! - вигукнула Маруся. - Взимку квіти ростуть в оранжереях! Тільки вони не чарівні.
-        Атож, - погодився тато. - Квіти ростуть в оранжереях, але ці позацвітали на стінах і на тарелях, на скриньках, на шовкових хустинках, на дитячих колисках, на чай­никах із чаєм. А було це в селі, що зветься Петриківка, і лежить воно в степу на півдні України.
-         Знаю! - вигукнула Маруся. - Петриківка - у Дніпро­петровській області, а квіти - мальовані, вони називають­ся народним розписом.
-         Правильно, - мовив тато.
-         Але, тату, - допитувалася Катруся, - звідки взялися ті квіти на ім’я народний розпис? Самі виросли чи як?
-         Вони також прийшли з давніх часів. Колись по всій Україні малювали на печах і стінах квіти, півнів, голубів. І в Петриківці малювали, бо то було село козацьке, у ньо­му жили горді й гарні люди. І любили вони також усе гарне.
Фарби тоді робили з лушпиння цибулі, з буряку, чорної шовковиці, навіть з бур’яну. Малювала кожна господиня, а найкраще - Тетяна Пата.
Згодом тут збудували фабрику, і відтоді петриківці малюють свої квіти для всієї України... Та це ще не все.
Професійні художники вчаться в народного розпису малювати по-українськи. Бо троянда чи калина скрізь ростуть однакові, але так, як у Петриківці, їх не малюють більше ніде в світі.
- У Петриківці малюють усе, що гарне, - оповідав тато далі. - А гарне все, на що не глянь. Отож на малюнках - квіти з саду і городу: чорнобривці, мальви, айстри, соняхи, бо їх багато у степу. А ще - дивовижна квітка кучерявка, яка росте в казках. А ще виноград, полунички й неодмінно - калина. Малюють дрібненьке листя і траву - їх називають «папороть». Малюють зозуль і півнів серед квітів, а часом і козаків з дівчатами, і коників, і воликів, і все-все...
Петриківці мають свої малярські таємниці. У фарбу вони додають курячий жовток. Калину малюють просто пальцем. У хід ідуть і дерев’яний кінчик пензлика, і зрізана рогозина - щоб наводити прожилки на листі. А пензлики не купують у крамниці, а роблять їх самі з котячої шерсті. Через те кажуть, ніби в Петриківці всі коти безхвості. Але це неправда. Я сам бачив, що вони з хвостами, а от голови тримають трохи вище, бо навіть вони пишаються чудовими петриківськими квітами! (416 слів)
За Зіркою Мензатюк



                Виконай завдання.
1. Визнач жанр прочитаного твору.
А казка
Б байка
В оповідання

2. Про що розповідається у творі?
А Про квіти, що ростуть в оранжереях.
Б Про подорож Катрусиного тата степом за Дніпром.
В Про давнє мистецтво українського народу - петриківський розпис.
3. Хто розповів Катрусі про витинанки?
А мама Б Маруся
В у книжці прочитала
4. Чому раніше не прикрашали вікна витинанками?
А Тому що вікна були дуже маленькі.
Б Тому що не вміли вирізувати витинанки.
В Тому що не було чим приклеїти прикраси.
5. Як називається народний або літературний твір про вигадані, часто фантастичні події?
А вірш
 Б казка
 В оповідання
6. Що раніше прикрашали витинанками? Запиши._-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
___________________________
7. Про що розповіла Маруся, коли повернулася зі школи?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Запропонуй свій заголовок до цього твору. Обґрунтуй свій вибір.


Немає коментарів:

Дописати коментар