неділя, 10 грудня 2017 р.

Тема. Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами.

Тема. Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
 - дотримується режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;
загально-мовленнєві вміння і навички:
- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;
контрольно-оцінні вміння:
 - оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно-комунікативна:
 - знаходить у тексті конкретні відомості;
 загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
 - розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Предметні компетентності
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
- визначає рід іменника;
- визначає число іменника;
Середній рівень:
- наводить приклади іменників, що належать до різних родів;
- розпізнає іменники за числами;
- розрізнює іменники жіночого, чоловічого і середнього родів;
Достатній рівень:
- змінює іменники за числами;
- відносить іменники до одного з родів;
Високий рівень:
- встановлює відповідність між іменниками чоловічого, жіночого та
середнього роду;
- розподіляє іменники за родами.
План уроку
1.Перевірка вчителем готовності учнів до уроку. (Додаток№1)
2.Вправа « Зворотній зв язок», мета перевірка знань про іменник. (Додаток №2)
3.Хвилинка каліграфії .(Додаток№3)
4.Розповідь учителя «Цікаве про роди іменника». (Додаток № 4)
5. Визначення числа іменників. „Казочка про Півника та Курочку”.(Додаток№5)
6.Розпізнавання іменників, що належать до різних родів.(Додаток№6)
7.Наведення власних прикладів іменників, що належать до різних родів
8. Розподіл іменників за родами . (Додаток № 7)
9. Розподіл іменників за родами. Гра „Якого я роду?”(Додаток№8)
10.Вправа «Незвершене речення».(Додаток№9) 

Додаток№1
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок мови починаймо!

Додаток №2
Давайте пригадаємо правило:
• Що таке іменник?
Продовжіть речення:
• Іменники можуть бути ...
• Іменники мають ...
• А які ще бувають іменники?
• Більшість іменників належать до яких родів?
 А чи знаєте ви, що виявляється половина усіх слів в нашій мові припадає на іменник. Тому майже кожне друге слово в українській мові це іменник.

Додаток№3
День- ніч
Любов – ненависть
Друг – ворог.
- До якої частини мови належать слова каліграфічної хвилинки? Доведіть.
- Як називають слова, об єднані в такі пари?

Додаток № 4
Вперше поняття «рід іменників» ввів у мову Яків Федорович Головацький у1849 році.
Англійці, коли придумували свою мову, були найхитріші за інші народи. У
них тільки живі істоти мають чоловічий чи жіночий рід, а всі інші іменники неістоти належать до середнього роду.
Жителі африканського племені Масаї у своїй мові виділяють усього два
роди: один включає все велике та сильне, а другий - все маленьке й безсиле.
Таким чином, роди (точніше - класи) називаються «сильний» і «слабкий».
 Додаток№5
Жив собі Півник. Та була у нього Курочка. Одного разу знесла Курочка яєчко. А з нього з’явилося пухнасте Курчатко. Півник-тато та Курочка-мама  піклувались про Курчатко-дитинчатко. Сім’я жила дружно.
Які слова можна додати до іменників Півник, Курочка, Курчатко, яєчко? До якого роду ці іменники належать?
  
Додаток№6
Послухайте загадки.
 Замініть букву у відгадках, щоб вийшло нове слово .
 Розрізніть іменники, що належать до різних родів.

Додаток№7
Прочитайте текст.
- Іменники чоловічого роду виділіть синім кольором.
- Іменники жіночого роду - червоним кольором.
- Іменники середнього роду – зеленим кольором.
Прийшла зима. Небо посіріло. Випав пухнастий сніг. Все село засипало снігом. Замерзло озеро. Сашко і Іванко катаються на ковзанах. Марина і Зоя ліплять снігову бабу. А Сергійко - замок з льоду. Весело дітворі взимку!
  Розподіліть іменники за родами.
  
Додаток№8
Гра „Якого я роду?” 
                            

Додаток№9
На цьому уроці я…
 Найбільше мені запам’яталося з уроку…
 Тепер я знаю, що… 
Новим для мене стало те, …
 Ще б я хотів…
 Вдома я…



Немає коментарів:

Дописати коментар