Тема. Рід іменників.
Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами.
Ключові компетентності:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- дотримується
режиму розумової праці під час виконання навчальних завдань;
- виділяє під час читання і слухання важливі за змістом
слова; нове, незрозуміле;
контрольно-оцінні вміння:
- оцінює свою
діяльність за орієнтирами, поданими вчителем;
інформаційно-комунікативна:
- знаходить у
тексті конкретні відомості;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає
правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Предметні компетентності
( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Початковий рівень:
- визначає рід іменника;
- визначає число іменника;
Середній рівень:
- наводить приклади іменників, що належать до різних
родів;
- розпізнає іменники за числами;
- розрізнює іменники жіночого, чоловічого і середнього
родів;
Достатній рівень:
- змінює іменники за числами;
- відносить іменники до одного з родів;
Високий рівень:
- встановлює відповідність між іменниками чоловічого,
жіночого та
середнього роду;
- розподіляє іменники за родами.
План уроку
1.Перевірка вчителем готовності учнів до уроку.
(Додаток№1)
2.Вправа
« Зворотній зв язок», мета перевірка знань про іменник. (Додаток №2)
3.Хвилинка каліграфії .(Додаток№3)
4.Розповідь
учителя «Цікаве про роди іменника». (Додаток № 4)
5. Визначення числа іменників. „Казочка про Півника та Курочку”.(Додаток№5)
6.Розпізнавання іменників, що належать до різних родів.(Додаток№6)
7.Наведення власних прикладів іменників, що належать до
різних родів
8. Розподіл іменників за родами . (Додаток № 7)
9. Розподіл іменників за родами. Гра „Якого я роду?”(Додаток№8)
10.Вправа «Незвершене речення».(Додаток№9)
Додаток№1
Ось дзвінок нам дав сигнал –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок мови починаймо!
Додаток
№2
Давайте пригадаємо
правило:
•
Що таке іменник?
Продовжіть речення:
•
Іменники можуть бути ...
•
Іменники мають ...
•
А які ще бувають іменники?
•
Більшість іменників належать до яких родів?
А чи знаєте ви, що виявляється половина усіх слів в
нашій мові припадає на іменник. Тому майже кожне друге слово в українській мові
це іменник.
Додаток№3
День- ніч
Любов – ненависть
Друг – ворог.
- До якої частини
мови належать слова каліграфічної хвилинки? Доведіть.
- Як називають
слова, об єднані в такі пари?
Додаток № 4
Вперше
поняття «рід іменників» ввів у мову Яків Федорович Головацький у1849 році.
Англійці,
коли придумували свою мову, були найхитріші за інші народи. У
них тільки живі
істоти мають чоловічий чи жіночий рід, а всі інші іменники неістоти належать до
середнього роду.
Жителі
африканського племені Масаї у своїй мові виділяють усього два
роди: один включає
все велике та сильне, а другий - все маленьке й безсиле.
Таким чином, роди (точніше - класи) називаються
«сильний» і «слабкий».
Додаток№5
Жив собі Півник. Та була у нього Курочка. Одного разу
знесла Курочка яєчко. А з нього з’явилося пухнасте Курчатко. Півник-тато та
Курочка-мама піклувались про
Курчатко-дитинчатко. Сім’я жила дружно.
Які слова можна додати до іменників Півник, Курочка,
Курчатко, яєчко? До якого роду ці іменники належать?
Додаток№6
Послухайте загадки.
Замініть букву у відгадках, щоб вийшло нове
слово .
Розрізніть іменники, що належать до різних
родів.
Додаток№7
Прочитайте текст.
- Іменники чоловічого роду виділіть синім кольором.
- Іменники жіночого роду - червоним кольором.
- Іменники середнього роду – зеленим кольором.
Прийшла зима. Небо
посіріло. Випав пухнастий сніг. Все село засипало снігом. Замерзло озеро. Сашко
і Іванко катаються на ковзанах. Марина і Зоя ліплять снігову бабу. А Сергійко -
замок з льоду. Весело дітворі взимку!
Розподіліть іменники за родами.
Додаток№8
Гра „Якого я роду?”
Додаток№9
На цьому уроці я…
Найбільше мені
запам’яталося з уроку…
Тепер я знаю,
що…
Новим для мене стало те, …
Ще б я хотів…
Вдома я…
Немає коментарів:
Дописати коментар